İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile Umman Sultanı Heysem Bin Tarık telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
İki ülke arasındaki ilişkileri geliştirme olanaklarının ele alındığı görüşmede, ABD-İsrail'in İran'a yönelik saldırılarıyla bölgede başlayan gerilime ilişkin son gelişmeler konuşuldu.
Görüşmede Pezeşkiyan, Umman Sultanlığı'nın bölgesel istişarelerdeki olumlu tutumunu ve yapıcı rolünü, özellikle diplomasiyi ilerletme ve gerilimleri azaltma çabalarındaki katkılarını takdir etti.
Pezeşkiyan, “İran İslam Cumhuriyeti, tüm komşu ve bölge ülkelerine önem vermekte ve onlarla işbirliğini geliştirmek dış politika önceliklerimizin başında yer almaktadır” dedi.
Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, “ABD'nin bölgesel üslerinden İran'a yönelik yapılan saldırılar kabul edilemez” ifadesini kullandı.
Umman Sultanı Bin Tarık, Pezeşkiyan ile görüşmesinde, ülkesinin tarafsız tutumunun altını çizdi.
yorumunuz