İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, Fransa’nın eski Başbakanı Dominique de Villepin’in ABD ve İsrail’in İran’a yönelik eylemlerine ilişkin açıklamalarına dikkat çekti. Bekayi, “En azından eski başbakanınızın, ABD ve İsrail’in İran’a karşı yürüttüğü saldırıların yasa dışı olduğuna dair sözlerini dinlemeye hazır mısınız?” ifadelerini kullandı.
Fransa’nın eski Başbakanı Dominique de Villepin, yaptığı değerlendirmede ABD ve İsrail’in İran’a yönelik askeri girişimlerini “yasadışı, gayrimeşru, etkisiz ve tehlikeli” olarak nitelendirdi. De Villepin, bu sürecin “İran halkını özgürleştirme” iddiasıyla herhangi bir ilgisi bulunmadığını vurguladı.
Batı Asya’da yaşanan çatışmaların ciddi bir insani krize yol açtığını belirten De Villepin, Avrupa ülkelerinin daha bağımsız bir tutum benimsemesi gerektiğini ifade etti. Bu kapsamda, Avrupa’nın İsrail’e yönelik yaptırımlar da dâhil olmak üzere somut adımlar atması gerektiğini söyledi.
De Villepin ayrıca Avrupa’ya, ABD’nin savaş politikalarına mesafe koyma çağrısında bulunarak, Washington’un tutumunu açık şekilde eleştirmesi ve Beyaz Saray’la uyum arayışından vazgeçmesi gerektiğini dile getirdi.
Eski başbakan, mevcut politikanın sürdürülmesinin küresel istikrarsızlığı artıracağını, Avrupa’yı zayıflatacağını ve ciddi sonuçlara yol açabilecek bir süreci derinleştireceğini belirterek, Avrupalı liderleri daha dikkatli ve bağımsız hareket etmeye çağırdı.

yorumunuz