TRT, Avrupa'yla yollarını ayırdı

TRT, 8 yıldır en büyük ortaklarından olduğu Türkçe dahil 10 dilde yayın yapan Euronews'ten Bakanlar Kurulu kararı ile ayrıldı.

Sputnik’in gerçek Gündem'den aktardığı habere göre; 1991'deki körfez savaşı sonrası ABD merkezli CNN kanalına ‘alternatif' olarak kurulan ve TRT'nin de 2009 yılında katıldığı uluslararası yayın kuruluşu Euronews SA'da ile yapılan ortaklık resmen bitti. Bakanlar Kurulu kararı ile TRT, en büyük dördüncü hissedarı olduğu Euronews'ten resmen ayrıldı.

TRT, Şubat 2009'da Euronews ile sağladığı anlaşma ile kanalın bir hissedarı haline gelmiş ve kanalın denetim kurulu olan SOCEMIE'ye katılmıştı. TRT bu anlaşma ile satın aldığı yüzde 15.70 hisse ile France Télévisions, RAI ve RTR kanallarından sonra dördüncü ana hissedar konumuna gelmişti. Euronews, Türkçe olarak ilk yayınını ise 30 Ocak 2010 tarihinde gerçekleştirmişti.

News Code 1863830

Ekler

yorumunuz

You are replying to: .
  • 1 + 2 =