İran Ulusal Güvenlik Yüksek Konseyi Sekreteri Ali Laricani, sosyal medya platformu X üzerinden yaptığı paylaşımda, “ABD ve İsrail’in bölgede çıkardığı savaş ateşi nedeniyle Hürmüz Boğazı’nda güvenliğin sağlanması mümkün değil.” dedi.
Emmanuel Macron, savaşın ilk aşaması yatıştıktan sonra Hürmüz Boğazı'nı yeniden açmak amacıyla konteyner gemilerine eşlik edecek ortak deniz misyonu oluşturulmasını istemişti.
Laricani daha önce yaptığı açıklamada, "Hürmüz Boğazı'nı biz kapatmadık, bu doğal olarak oldu çünkü bölgede çatışma var, düşman teknelerimize ve gemilerimize saldırıyor, karşılık vermek zorundayız ve bu nedenle deniz seyrüsefer durumunda bir aksama yaşandı” demişti.
yorumunuz