Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, Pazartesi akşamı X hesabından yaptığı paylaşımda, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefon görüşmesi gerçekleştirdiğini duyurdu.
Şerif, “Kardeşim Cumhurbaşkanı Dr. Mesud Pezeşkiyan ile görüşerek kendisine ve kardeş İran halkına Ramazan Bayramı ve Nevruz dolayısıyla en içten tebriklerimi ilettim” ifadelerini kullandı.
Pakistan Başbakanı, “Komşu ve kardeş bir ülke olarak Pakistan’ın, cesur İran halkıyla dayanışma içinde olduğunu vurguladım; hayatını kaybedenler için derin taziyelerimi sundum ve yaralılar ile yerinden edilenlerin bir an önce iyileşmesi için dua ettim” dedi.
Bölgedeki gerilimin azaltılmasının önemine dikkat çeken Şerif, “Fars Körfezi’ndeki kötüleşen durumu ele aldık ve acil olarak gerilimin düşürülmesi, diyalog ve diplomasiye başvurulması gerektiği konusunda mutabık kaldık” ifadelerini kullandı.
Şerif ayrıca, İslam dünyasında birlik vurgusu yaparak Pakistan’ın bölgede barışın sağlanması için yapıcı rol oynama taahhüdünü yineledi.
yorumunuz